Få effektiv behandling af søvnproblemer hos Psykologklinikken Fri.

Har du problemer med at falde i søvn? Vågner du om natten og har svært ved at finde ro igen? Spekulerer du meget på din søvn, og om du kan sove i nat? Så er der hjælp at hente.

Hvad er søvnproblemer?

Det er normalt, at dit søvnmønster indimellem er anderledes. Måske har du i perioder brug for mere søvn, sværere ved at falde i søvn, flere opvågninger eller måske har du en følelse af at være mindre udhvilet, når du vågner.
Hvis dette bliver vedvarende og generende for din hverdag, er der måske tale om søvnproblemer.

Søvnproblemer kan stå alene eller være en del af symptombilledet ved eksempelvis angst, stress og depression.

Jeg har særlig erfaring med metakognitiv behandling af bl.a. angst, OCD, stress, søvnproblemer og depression.

Jeg kan ligeledes hjælpe dig, som ønsker personlig udvikling og hjælp til at give slip på tankemylder.

I terapien vil vi arbejde med konkrete øvelser, og du får værktøjer til at håndtere dine tanker og følelser på en ny måde, så de symptomer, der hæmmer dig i dag, vil aftage.

Hvad er søvnproblemer?

Symptomer på længerevarende søvnproblemer

• Problemer med at falde i søvn

• Problemer med at sove igennem

• Tidlig opvågning

• Træthed

• Hovedpine og muskelsmerter
  • Hukommelses- og koncentrationsbesvær

• Nedtrykthed

• Rastløshed

• Uro ved sengetid eller ved tanker om søvn

• Bekymringer om søvn

Søvnproblemer kan ofte give anledning til stor frustration og magtesløshed, og du kan sikkert genkende, at du har forsøgt en lang række ting uden den ønskede effekt.

Behandling af søvnproblemer

Hos Psykologklinikken Fri får du behandling af søvnproblemer med afsæt i metakognitiv terapi. Du får konkrete værktøjer til at give slip på tankemylder og uro ved sengetid, og vi ser nærmere på gode (og mindre gode) søvnvaner.

Vil du booke tid eller høre mere:

Book tid online eller kontakt Psykologklinikken Fri i dag, hvis du ønsker at høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig.

Du kan læse mere om:

Psykologklinikken Fri

Få søvnbehandling hos autoriseret psykolog i Aalborg.

Psykologklinikken Fri tilbyder metakognitiv terapi mod søvnproblemer ved autoriseret psykolog Maria Rasmussen. Maria er uddannet på højeste niveau i metakognitiv terapi ved metodens ophavsmand Adrian Wells.

Hos Psykologklinikken Fri kan du få en tid med kort ventetid i hjertet af Aalborg eller online.